Kritike - Kreontova Antigona

• Strasna, lijepa, potresna pustolovina
    © Večernji list, Želimir Ciglar

Strasna, lijepa, potresna pustolovina

Matematička preciznost njegova prvjenca, pozorna studija karaktera, radnja koja se neprestance razglobljava i prelijeva u iznenađujuće pravce, usporedno dekonstruiranje kazališta i društva...Sve je to Miro Gavran majstorski znao i prije 22 godine.

Ovaj put Georgij Paro iscrpio je gotovo posve mogućnosti predloška. Parova redateljska preciznost, razumijevanje drame i razboritost ulančavanja svih elemenata predstave, nemilosrdan zahtjev koji postavlja pred glumce da daju od sebe više nego što znaju da mogu – sve je to pokazao u ovom komornom duetu za dvoje velikih umjetnika. Dora Fišter naposljetku je dokazala kako je trenutačno najdarovitija glumica svoje generacije. Njezina ljepota nije ju omela u tome da razvije svoj intelekt, ali i da sačuva drskost mladog čovjeka koji nije pomiren ni s kazalištem kakvo jest, ni sa svijetom kakav ne bi smio biti.

Zvonimir Zoričić pak ponovno nas je podsjetio kako je istinski velikan našeg glumišta.. Titraj oka, duboko glasovno poniranje u sebe, nježno nošenje partnerice do riskantnih mjesta spoznaje, lelujavo titranje s pozornom publikom...Aljoša Paro sagradio je izvrsnu minimalističku, modernu i preciznu scenografiju, a Irena Sušac darovito je iskoristila slobodu koju je dobila od redatelja pretvorivši Antigonu i Kreonta u naše suvremenike, ali i u ljude budućnosti.

„Kreontova Antigona“ strasna je i važna predstava koja nam govori sve ono što ne želimo čuti – o sebi, kazalištu, velikom manipulatoru svijeta, o umjetnosti...

© Večernji list, Želimir Ciglar

• Predstava Kreontova Antigona
    © T-Portal, Dorta Jagić

Predstava Kreontova Antigona

Od dramskog majstora Gavrana, ovoga puta kroz urednu i tečnu redateljsku viziju Gergija Para dobivamo drugačiju Antigonu, krvaviju ispod kože, sličniju bezbrojnim curkama koje svakodnevno srćemo na špici, djevojku koja voli tulume, jahanje, plivanje i ne zanima je politika, a najmanje nekakvo uzvišeno umiranje.

© T-Portal, Dorta Jagić

• Trajni izazov
    © Vijenac, Marija Grgičević

Trajni izazov

Najmoćnijom usredotočenošću, koja ne bi smjela ni na tren posustati, glumci intenzivno zaokupljaju pozornost gledateljstva. Zvonimir Zoričić u vrlo raznoliku izrazu vrhunce doseže tihim bljeskovvima cinizma, Dora Fišter prozračnom čistoćom iskazana sazrjevanja i duhovne preobrazbe koja priprema katarzu što je u okružju sveopćeg zla ne može dosegnuti.

© Vijenac, Marija Grgičević

• Vrijeme velikih obmana
    © Hrvatsko slovo, Igor Mrduljaš

Vrijeme velikih obmana

Osim dopadljivog i dobro smišljenog dramaturgijskog obrazca, autor je s pravom pridobio naklonost glumaca i publike spretnim dijalozima, brižljivim izmjenjivanjem ritma i neočekivanim obratima u dramskim događanjima.

Dora Fišter kao Antigona pokazala se darovitom i uvjerljivom glumicom gradeći lik na postupnom sazrijevanju iz naivnosti i očaja u čvrstu spoznaju i svjesnu pobunu. Njezina zauzetost za dramsku osobu i energija kojom ju je otjelovila omogućila joj je da uspostavi stabilnu partnersku ravnotežu s iskusnim i vještim glumcem kakav je Zvonimir Zoričić u ulozi Kreonta. Opčinjen svojom zamisli da Antigonu uvuče u svoju „dramu“ s pomoću koje će prevariti podanike, a smaknuti tobožnje takmace za prijestolje, Zoričićev Kreont kipti samouvjerenošću i sarkazmom.

© Hrvatsko slovo, Igor Mrduljaš

• Kako protiv "majstora manipulacije"?
    © GLAS KONCILA, Vojmil Žic

Kako protiv "majstora manipulacije"?

Pretačući antički mit u suvremeno doba političkih i drugih manipulacija, književnik Miro Gavran je g. 1983. napisao „Kreontovu Antigonu“, dramu koja i danas punom snagom živi na domaćim i svjetskim kazališnim pozornicama....Sjajan glumački par gledatelju donosi i snažan sukob dvaju različitih principa, ljepote i ružnoće, istine i laži, ljubavi i mržnje.

© GLAS KONCILA, Vojmil Žic

• Nitko kao Miro Gavran
    © ARENA, Vesna Tomljanović

Nitko kao Miro Gavran

Drama je prevedena na devet jezika, a jubilarna petnaesta premijera u izvedbi Teatra GAVRAN i Gradskog kazališta „Zorin dom“ iz Karlovca, ponovno je u četvrtak , 6. listopada u kazalištu ITD oduševila zagrebačku kazališnu publiku . Prikaz odnosa vlasti i malog čovjeka u režiji Georgija Para uprizorili su sjajan glumački par Zvonimir Zoričić i Dora Fišter.

© ARENA, Vesna Tomljanović