Kritike - Sve o muškarcima

• Optimistička lakoća preživljavanja
    © VJESNIK, Andrija Tunjić

Optimistička lakoća preživljavanja

Kada publika velikim pljeskom pozdravi premijeru neke predstave,onda takva predstava ima razlog zbog kojeg je izvedena. Konačno,predstave se i igraju zbog publike...

I najnoviji Gavranov tekst „Sve o muškarcima“,premijerno izveden u subotu 11. studenog u Maloj dvorani „Lisinski“ u Zagrebu, u režiji Mladene Gavran, drama je svakodnevice kojom Gavran na njemu svojsten način podsjeća na „grijehe“ kojima podlegne „mali čovjek“ u pomami za svojim principima, uspjehom i užitkom. Ali on ne bi bio tako uspješan autor kada svojim „malim ljudima“ na kraju, u svođenju „računa života“, ne bi omogućio da postanu svjesni kako ipak i besmisleni život ima svoj raison detre.

© VJESNIK, Andrija Tunjić

• Obiteljski tihi obrt Gavranovih
    © VEČERNJI LIST, Želimir Ciglar

Obiteljski tihi obrt Gavranovih

Osvaja lakoća s kojom Gavran oblikuje situacije i omogućuje glumcima da žustro grade cijeli niz intrigantnih i živih likova. Kao vrsna glumica koja još blista u našem sjećanju kao Šenoina i Škrabina Ljubica, Mladena je s trojicom muškaraca kao redateljska debitantica diskretno i šarmantno žonglirala na sceni, a oni su se pak radosno odazvali.

Dražena Bratulića i Ivicu Pucara već smo upoznali kao vrsne komičare. No, Robert Ugrina pravo je otkriće. Njih trojica prepliću cijeli niz vrckastih i tužnih situacija koje postupno i sigurno teku u smirenje. Gavranova uporna vedrina i u najvećim teškoćama osvojila je glumce, a preko njih i publiku koja radosno uživa u „dobro skrojenim komadima“ po našoj mjeri.

© VEČERNJI LIST, Želimir Ciglar

• Muškarci - od smijeha do suza
    © GLAS KONCILA, V. Žic

Muškarci - od smijeha do suza

Naizmjenično vođenje četiri scenske priče – zahvaljujući brzom ritmu „pretapanja“, inteligentnim dijalozima i posebice iznimnim glumačkim ostvarenjima – učinit će da predstava doslovce proleti u hipu, uokvirena pričom o trojici suvremenih 40-godišnjaka koji – uz svađe i mirenja – svoje prijateljstvo uspjevaju održati od studentskih do umirovljeničkih dana.

© GLAS KONCILA, V. Žic

• Gavranovo majstorstvo
    © VIJENAC, Boris B. Hrovat

Gavranovo majstorstvo

Zagledamo li se tek malo ispod površine prividno (samo) komičnih Gavranovih scena , odmah naziremo autorovu satiru, njegove humanističke nazore i oštar kriticizam prema pojavnostima društva koje je odbacilo svaki (idealni) sustav vrijednosti , a umjesto toga prigrlilo makijavelizam i najgore strane neoliberalizma (koje su se u nas još sjedinile s niskom razinom opće obrazovanosti te s iskonskim pravom jačega). Zato je „Sve o muškarcima“ ne samo dobro složena bulevarska komedija, u kojoj se smijemo do apsurda dotjeranim slikama samih sebe, nego i dosljedan izraz autorova umjetničkog uvjerena i prakse.

© VIJENAC, Boris B. Hrovat