Adresa: Dugi dol 58c, 10000 Zagreb
OIB: 59552791905
Skupna prodaja Zagreb: 098/332-949

Organizacioni voditelj: Mladena Gavran
Umjetnički voditelj: Miro Gavran

Kreontova Antigona

Autor: Miro Gavran
Glume: Zvonimir Zoričić, Dora Fišter
Režija: Georgij Paro
Kostimograf: Irena Sušac
Scenograf: Aljoša Paro
Glazba: Branko Vodeničar
Oblikovanje svjetla: Damir Kruhak
Šminka: Zdenka Mihelj
Na svojoj trećoj premijernoj izvedbi Teatar Gavran je u suradnji s Gradskim kazalištem “Zorin dom” iz Karlovca okupio vrsnu kazališnu ekipu, predvođenu proslavljenim hrvatskim redateljem Georgijem Parom, iza kojega su brojne antologijske predstave (Aretej, Edward drugi, Zastaave, Šteta što je kurva, Kristofor Kolumbo, Mjera za mjeru, Ljubica...) kojima se potvrdio u zemlji i inozemstvu.

Uloga Kreonta povjerena je Zvonimiru Zoričiću, prvaku zagrebačkoga HNK-a, glumcu široka raspona koji je do sada izgradio impozantnu galeriju upečatljivih likova. U ulozi Antigone nastupa Dora Fišter, mlada glumica novoga senzibiliteta, za koju nije pretjerano reći da je velika nada hrvatskoga glumišta.

Kreontova Antigona svakako je jedna od najboljih drama Mire Gavrana. Do sada je prevedena na devet jezika, dosegla je broj od četrnaest premijera u četrnaest kazališta širom svijeta, počevši od Zagreba, Rotterdama, Maribora, Podgorice pa sve do Pariza, Budimpešte, Sofije, Celja... Uvrštena je u nekoliko važnih hrestomatija i redoviti je lektirni naslov na brojnim inozemnim sveučilištima. Podsjećamo da je praizvedba Kreontove Antigone bila daleke 1983. godine u Dramskome kazalištu "Gavella", a petnaestom premijernom izvedbom tog naslova Teatar GAVRAN želi novim generacijama gledatelja u Hrvatskoj približiti ovu značajnu dramu.

Radnja Kreontove Antigone samo je prividno smještena u staru Grčku - slika svijeta koji je u njoj prikazan izravno korespondira sa suvremenim odnosom čovjeka i vlasti. Lukavi državnik Kreont uvlači mladu Antigonu u "predstavu" kojom će se osloboditi svojih najvećih neprijatelja. U toj "predstavi" Antigona se protiv svoje volje treba preobraziti u heroinu. Glumeći pobunu, Antigona se doista i pobuni, ali s neočekivanim posljedicama. Pred nama se u završnici drame događa sraz dviju osobnosti, sraz dvaju nepomirljivih svjetova, iza kojih se kriju i različiti pogledi na život. Intelektualna i intertekstualna igra Sofoklovim predloškom, egzistencijalno i političko propitivanje naše sadašnjosti, razotkrivanje krajnjih granica manipulacije, dinamičan dijalog i neočekivani obrati čine ovu dramu izrazito atraktivnom današnjim gledateljima.

Kritike

  • Strasna, lijepa, potresna pustolovina
    © Večernji list, Želimir Ciglar
    Smanji kritiku

    Strasna, lijepa, potresna pustolovina

    Matematička preciznost njegova prvjenca, pozorna studija karaktera, radnja koja se neprestance razglobljava i prelijeva u iznenađujuće pravce, usporedno dekonstruiranje kazališta i društva...Sve je to Miro Gavran majstorski znao i prije 22 godine.

    Ovaj put Georgij Paro iscrpio je gotovo posve mogućnosti predloška. Parova redateljska preciznost, razumijevanje drame i razboritost ulančavanja svih elemenata predstave, nemilosrdan zahtjev koji postavlja pred glumce da daju od sebe više nego što znaju da mogu – sve je to pokazao u ovom komornom duetu za dvoje velikih umjetnika. Dora Fišter naposljetku je dokazala kako je trenutačno najdarovitija glumica svoje generacije. Njezina ljepota nije ju omela u tome da razvije svoj intelekt, ali i da sačuva drskost mladog čovjeka koji nije pomiren ni s kazalištem kakvo jest, ni sa svijetom kakav ne bi smio biti.

    Zvonimir Zoričić pak ponovno nas je podsjetio kako je istinski velikan našeg glumišta.. Titraj oka, duboko glasovno poniranje u sebe, nježno nošenje partnerice do riskantnih mjesta spoznaje, lelujavo titranje s pozornom publikom...Aljoša Paro sagradio je izvrsnu minimalističku, modernu i preciznu scenografiju, a Irena Sušac darovito je iskoristila slobodu koju je dobila od redatelja pretvorivši Antigonu i Kreonta u naše suvremenike, ali i u ljude budućnosti.

    „Kreontova Antigona“ strasna je i važna predstava koja nam govori sve ono što ne želimo čuti – o sebi, kazalištu, velikom manipulatoru svijeta, o umjetnosti...

    © Večernji list, Želimir Ciglar

  • Predstava Kreontova Antigona
    © T-Portal, Dorta Jagić
    Smanji kritiku

    Predstava Kreontova Antigona

    Od dramskog majstora Gavrana, ovoga puta kroz urednu i tečnu redateljsku viziju Gergija Para dobivamo drugačiju Antigonu, krvaviju ispod kože, sličniju bezbrojnim curkama koje svakodnevno srćemo na špici, djevojku koja voli tulume, jahanje, plivanje i ne zanima je politika, a najmanje nekakvo uzvišeno umiranje.

    © T-Portal, Dorta Jagić

  • Trajni izazov
    © Vijenac, Marija Grgičević
    Smanji kritiku

    Trajni izazov

    Najmoćnijom usredotočenošću, koja ne bi smjela ni na tren posustati, glumci intenzivno zaokupljaju pozornost gledateljstva. Zvonimir Zoričić u vrlo raznoliku izrazu vrhunce doseže tihim bljeskovvima cinizma, Dora Fišter prozračnom čistoćom iskazana sazrjevanja i duhovne preobrazbe koja priprema katarzu što je u okružju sveopćeg zla ne može dosegnuti.

    © Vijenac, Marija Grgičević

  • Vrijeme velikih obmana
    © Hrvatsko slovo, Igor Mrduljaš
    Smanji kritiku

    Vrijeme velikih obmana

    Osim dopadljivog i dobro smišljenog dramaturgijskog obrazca, autor je s pravom pridobio naklonost glumaca i publike spretnim dijalozima, brižljivim izmjenjivanjem ritma i neočekivanim obratima u dramskim događanjima.

    Dora Fišter kao Antigona pokazala se darovitom i uvjerljivom glumicom gradeći lik na postupnom sazrijevanju iz naivnosti i očaja u čvrstu spoznaju i svjesnu pobunu. Njezina zauzetost za dramsku osobu i energija kojom ju je otjelovila omogućila joj je da uspostavi stabilnu partnersku ravnotežu s iskusnim i vještim glumcem kakav je Zvonimir Zoričić u ulozi Kreonta. Opčinjen svojom zamisli da Antigonu uvuče u svoju „dramu“ s pomoću koje će prevariti podanike, a smaknuti tobožnje takmace za prijestolje, Zoričićev Kreont kipti samouvjerenošću i sarkazmom.

    © Hrvatsko slovo, Igor Mrduljaš

  • Kako protiv "majstora manipulacije"?
    © GLAS KONCILA, Vojmil Žic
    Smanji kritiku

    Kako protiv "majstora manipulacije"?

    Pretačući antički mit u suvremeno doba političkih i drugih manipulacija, književnik Miro Gavran je g. 1983. napisao „Kreontovu Antigonu“, dramu koja i danas punom snagom živi na domaćim i svjetskim kazališnim pozornicama....Sjajan glumački par gledatelju donosi i snažan sukob dvaju različitih principa, ljepote i ružnoće, istine i laži, ljubavi i mržnje.

    © GLAS KONCILA, Vojmil Žic

  • Nitko kao Miro Gavran
    © ARENA, Vesna Tomljanović
    Smanji kritiku

    Nitko kao Miro Gavran

    Drama je prevedena na devet jezika, a jubilarna petnaesta premijera u izvedbi Teatra GAVRAN i Gradskog kazališta „Zorin dom“ iz Karlovca, ponovno je u četvrtak , 6. listopada u kazalištu ITD oduševila zagrebačku kazališnu publiku . Prikaz odnosa vlasti i malog čovjeka u režiji Georgija Para uprizorili su sjajan glumački par Zvonimir Zoričić i Dora Fišter.

    © ARENA, Vesna Tomljanović

Fotografije